הפילוסופיה של ההומאופטיה / יוסף רוס

חובתו של האדם בעולם היא לעשות מאמץ, ללמוד ולהחכים שמתוך כך יבוא למטרה הנעלה של קיומו. האדם מכוח התבוננותו צריך לחדור במחשבתו ולהגיע ליכולת הבחנה בין טוב לרע. זה שחוכמתו פחותה, הבחנה זו תקשה עליו ובמצב גרוע יותר יחליף הטוב והרע.

האדם כולל את החלק הלא גשמי הפנימי, שהיא הנשמה וזו מתלבשת בגוף הגשמי. כל מה שאנו מסוגלים לתפוש באמצעות חמשת החושים זאת ההתגלות הגשמית הסופית בעולם. הופעה זו של שינויי אנרגיה נמשכת מרמת האנרגיה הגבוהה ביותר ועד לנמוכה ביותר. האדם בנוי משכבות שהנמוכה ביותר היא הפיזית, הגוף הגשמי, הגבוהה היא הרוחנית. במצב בריאות מושלם תתקיים אחדות, תהיה שקיפות בין כל השכבות. במצב כזה השפע הזורם יחדור עד לשכבה הנמוכה ביותר ללא הפרעה. כל הפרעה לזרימת השפע תגרום תחילה לשנוי בשכבות העליונות ביותר וזו תתבטא בשכבות הנמוכות ביותר, כשבתופעה האחרונה ניתן כבר להבחין באמצעות החושים והלבוש התחתון של הפרעה זו יופיע בצורת סימפטומים המתבטאים בגוף.

 

 

חמשת הרמות העיקריות באדם הן:

הרמה של הרצון, האהבה

הרמה של ההבנה                                            

הרמה של הנוזלים

הרמה של האיברים הפנימיים

הרמה של האיברים החיצוניים

 

 

 

ג.ט קנט הבחין באדם בחמישה עקרונות מרכזיים. העיקרון הראשון והעליון ביותר שייך לרמת הרצון, הרמה שמבטאת את אהבותיו של האדם, החלק העליון ביותר שבאדם. באדם הבריא לא יימצא פער בין הרצון לעשייה. מעשה האדם לפי אהבותיו. כאשר אנחנו מחפשים מדד לרמת בריאותו של האדם, כל שאנו צריכים לדעת יהיה פער הזמנים בין ההתעוררות הראשונה של הרצון לבין הביטוי הסופי של אותו רצון שהוא המעשה. הרצון אצל הבריא יהיה בזהות מוחלטת עם המעשה, ומכאן יוצא שהבדיקה שלנו תהיה השוואת הרצון עם המעשה. ככל שרמת הטוהר המושגת בטיפול נכון עולה, יתקצר הזמן אצל המבריא בין התעוררות הרצון להגשמתו.

הרמה הראשונה- אהבה
האהבה- המאגר האנרגי הגבוה ביותר, נותנת לחייו של האדם את המשמעות והעוצמה. כוח האהבה מנותב לאפיקים שונים דרך הרצון. אין צורך בהשקעת אנרגיה, אין צורך בהתגברות על חיכוך ברמה זו. כאשר כוח האהבה חזק דיו, הבריאות תישמר מאליה. כאשר איבר כלשהו אינו משרת את האורגניזם כולו על-פי הנחיות הרצון הוא נחלש ומאבד מכוחו ותהליך ניווני קורה בו. האדם נמשך לדברים שהוא אוהב ודוחה את הדברים שהוא שונא.

 

הרמה השניה- הבנה
האדם הוא בעליו של השכל, ללא ההבנה אין אפשרות לבטא את הרצון. ההבנה נותנת לאדם את הדרך להשגת המטרה אליה הוא שואף. ללא היכולת לעשות סינתזה ואנליזה, השוואה, זכירה, הקשה, הסקת מסקנות, יהיה האדם מוגבל מלהשיג את המטרה הגבוהה ביותר של קיומו.

 

הרמה השלישית- נוזלים
הנוזלים עומדים בשרות ההבנה בנותנם לאורגניזם אופנים שונים של העברה. המיוחד בפעולת הנוזלים לאפשר לגוף הפיסי לפעול במינימום חיכוך ובכך לחסוך מאמץ ואנרגיה. הנוזלים הם: דמעות, נוזל לימפטי, דם, רוק וכו

 

הרמה הרביעית- איברים פנימיים
האיברים הפנימיים עומדים בשרותם של הנוזלים. הם חייבים לייצר ולחבר את המרכיבים השונים של הנוזלים ללא הפרעה. האיברים הפנימיים ממוקמים בפנימיות הגוף ומהווים את החלקים הרכים של הגוף. לב, ריאות, מעיים, קיבה, לבלב (פנקריאס), כבד, כליות, שלפוחית השתן. כל אחד מהם בנוי על פי התפקיד שעליו למלא.

 

הרמה החמישית- איברים חיצוניים
האיברים החיצוניים עומדים בשרותם של האיברים הפנימיים: עור, גפיים, שרירים, עצמות, גידים. כל רמה עומדת לשרות זו שמעליה. האדם מחפש את מזונו בעזרת העיניים ומשיגו באמצעות הגפיים. המזון שנמצא צריך להגיע לקיבה המשרתת את הדם. כאשר הדם לא יהיה בהרכב הנכון, יווצר קושי בתפקוד התקין של המוח. הביצוע הנכון של המחשבה נותן את האפשרות לרצון להגיע למטרה הנכונה. אפילו שרצון האדם חזק ביותר, אך ללא העברה דרך הרמות הנמוכות בכיוון עולם התוצאות לא יגיע להתגשמות.

כאשר תיווצר סטייה ואפילו הקטנה ביותר, בתהליך הזרימה הטבעי של הרצון כלפי הגוף הגשמי תהפוך זו רחבה ומוחשית יותר. ההבדל בין אנשים והצלחותיהם, הוא השוני ברצון שלהם. כל פשרה שנעשית במהלך החיים אינה אלא  ביטוי לחוסר היכולת להשיג את הרצון האמיתי. התירוצים השונים שאנשים נותנים לעצמם ולאחרים באים כדי למלא את תחושת הפער בין הרצון האמיתי לתוצאות הנובעות מעשיית הרצון המסולף.

במהלך ביצוע הפרובינג ניתן להבחין שהדבר הראשון שקורה אצל הנסיינים הוא תהליך של הפרדה בין הרצון וההבנה, כשהאחדות בין אלה תתן ביטוי לפעולה הרמונית מושלמת בבריאות. לימוד זה מראה לנו שכאשר הבריאות במצב מושלם, הרצון בעבר ובעתיד, המחשבה וההיגיון, רצון ומעשה, פועלים בשיתוף פעולה ובאחדות כזו שאין כל אפשרות להבחין בנפרד בין הרמות השונות המשתפות פעולה. באחדות מושלמת לא ניתן להבחין בחלקים כלשהם המופרדים מהכלל.

 

 

 

מאת: יוסף רוס

 

מתוך הספר: "24 פרקים בהומאופטיה"/ הוצאת הומאופרס בע"מ

הומאופטיה, תיקון העבר והבטחת העתיד / תמר אשל

מדברי חז"ל במסכת אבות פרק ג: (א) עֲקַבְיָא בֶן מַהֲלַלְאֵל אוֹמֵר: הִסְתַּכֵּל בִּשְׁלשָׁה דְבָרִים וְאֵין אַתָּה בָא לִידֵי עֲבֵרָה. דַּע, מֵאַיִן...

"כי האדם עץ השדה" / תמר אשל

בימים של אביב, לרוב האנשים נעים לצאת לבלות בחיק הטבע. מזג האוויר נוח, הפריחה יפה וצבעונית, העצים מלבלבים והלב מלבב. אין...

סמואל האנמאן - חייו ופועלו / אליאב אלקיים

סמואל האנמאן, מגלה ההומאופטיה, נולד ב- 10 באפריל, 1755 במייזן שבגרמניה. מאביו שהיה אומן פורצלן למד האנמאן לדבוק תמיד בדרך האמת....

הקפה והאדם / ד"ר עידית ביאלה

על הקפה נאמרו דברים רבים ושונים. רבים טוענים כיום כי שתיית קפה מזיקה לבריאות, במיוחד כאשר נעשית בכמות מופרזת, ועדיין...
בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים
on_sent_ok:ga('send', 'event', 'השארת פרטים', 'שליחה');