הומאופטיה – הדרך לבריאות השלמה / תמר אשל

הומאופטיה מהווה דרך לאיזון האדם וחזרתו לנקודת הבריאות השלמה וההרמונית. עפ"י ההומאופטיה ,הבריאות נמצאת בתוך כל אחד ואחד מאיתנו. אצל חלקנו היא גלויה יותר ואצל חלקנו פחות.

מטרת ההומאופטיה  להחזיר את האדם לנקודת הבריאות  ממנה הוא התרחק.

ההומאופט מתאים לאדם את הפוטנץ ההומאופטי שבאמצעותו מקבל המטופל את הכלים הרוחניים להם הוא יזדקק בדרכו. בדרך חזרה לבריאות יכול  המטופל לקבל ייעוץ והכוונה מההומאופט שלו.

הדרך אותה צריך לעבור המטופל שונה מאדם אחד לרעהו. כל אדם הוא יחיד ומיוחד ולכן הטיפול שלו הוא יחיד ומיוחד והדרך שלו עוברת במסלול המיוחד רק לו.

 

כאשר האדם נמצא בנקודת הבריאות השלמה  הוא ככלי שקוף המקבל את כל האור והשפע. חייו הרמוניים, שמחים ותחושתו תחושת סיפוק ואהבה לכל. ככל שהאדם מתרחק מנקודה זו הכלי השקוף עוטה על עצמו רטיות של עצב, אכזבה, מיאוס, שנאה , גאווה, כעס ועוד (כל אחד לפי נטייתו הפנימית) – רטיות אלה חוסמות את האור במידה מסוימת כך שהאדם כבר איננו שמח ומסופק בחייו והוא חש יותר ויותר סבל ברמה הפנימית והחיצונית כאחד. יש מי שאצלו האור רק מעט "מלוכלך" ויש מי שאצלו האור עטוי סחבות וכמעט כבר שאינו ניכר. אין זה אומר שדרכו של הראשון קצרה או קלה יותר. לעיתים דווקא הלכלוך הקטן והאחרון הוא העקשן ביותר שדורש הרבה מאמצים רוחניים על מנת להסירו. ייתכן שדווקא האדם שאורו עטוי סחבות יוכל להסירן בקלות ובזריזות.

על כל פנים, הדרך היא דרך ולא "אוטוסטרדה". אנו חיים כיום בעולם גדוש ב"אינסטנט" , בו ניתן בלחיצת כפתור אחת לחצות מרחקים עצומים. ואולם הדרך פנימה למחוזות נפשנו העמוקים הינה דרך ארוכה ומפותלת, ולעיתים בעלת מהמורות. בעולם המודרני התרגלנו לרצות תוצאות מיידיות, אנו מכניסים כרטיס לכספומט ומייד מקבלים את הכסף (גם אם יש מינוס בבנק), איבדנו את הסבלנות. כאשר שותלים עץ – ייקח זמן עד שיופיעו הפירות (שגם אותם נוהגים שלא לאכול בשלוש השנים הראשונות).

המהירות והתוצאות המיידיות  הן בעולם החיצוני החומרי. בעולם הרוחני הפנימי החוקים הם אחרים. זהו עולם של איכות ולא של כמות , של כיוון ולא של מהירות, של שלמות ולא של התפצלות, של איחוד ולא של  פיזור.

 

ההומאופטיה פועלת בספרה של העולם הרוחני. היא מטפלת בסיבות הפנימיות הנמצאות מאחורי הביטויים החיצוניים. כאשר הסיבה השורשית נעלמת, נעלמות גם התוצאות החיצוניות שבעולם החומר. בריאות פנימית מתבטאת בבריאות חיצונית. בריאות חיצונית היא שיקוף של בריאות פנימית. ההומאופטיה דורשת מהאדם סבלנות והתעמקות אך התמורה עשויה להרקיע שחקים ולעיתים התחושה היא אף מעבר ליכולת הביטוי המילולית (שהרי המילים עצמן מורידות אף הן את ההרגשה הפנימית לפאזה נמוכה יותר).

 

ההומאופט אינו מבטיח הבטחות ואינו מהמר על  "אחוזי הצלחה". ההומאופט אינו רופא, הוא אינו מטפל במחלות (מחלות כשלעצמן אינן קיימות עפ"י ההומאופטיה והן אינן יישות בפני עצמה אלא רק קובץ סימפטומים שהחליטו לקטלגם ולכנותם בשם מסוים). ההומאופט מטפל בבני אדם. כל אדם מקבל את הטיפול האישי והמיוחד שלו בהתאם לדרך אותה עליו לעבור.

 

לצורך הבראה, משתמשת ההומאופטיה בכוח האנרגטי הטמון בנפלאות הטבע. צמחים, מינרלים, בעלי חיים מהיבשה, האויר והים ועוד – כל אלה מהווים את היסודות להכנת הפוטנץ ההומאופטי (אותם גרגרים קטנים שבהם טבועה האנרגיה הרוחנית של מהות מסויימת מהטבע)

 

Similia similibus curantarהחוק הבסיסי שלפיו פועלת  הההומאופטיה הוא "הדומה בדומה יתקן" –

דומים נמשכים זה לזה ויש להם יכולת לתקן זה את זה. כאשר אנו מעניקים לאדם את המידע הרוחני של מהות מסויימת מהטבע, אנו מעניקים זאת לחלק הרוחני שלו. חומר משפיע על חומר, רוח משפיעה על רוח. היות שלפי ההשקפה ההומאופטית הקלקול של הבריאות וההתרחקות ממנה התחיל בחלק הרוחני ומשם זרם לחלק הגשמי, הפיזי, כך גם התיקון. הדרך חזרה לבריאות חייבת להיות באופן דומה – מבפניים החוצה. כל תהליך הבראה בדרך ההומאופטית מתחיל מהחלק הרוחני וזורם לחלק הפיזי – מהחשוב ביותר לפחות חשוב -מהרוחני לגשמי, מלמעלה למטה, מבפנים החוצה ובסדר הפוך לסדר התקדמות החולי("חוק הרינג").

 

הטיפול ההומאופטי איננו מכוון לסימפטום מסויים, נפשי או פיזי, אלא לסיבות שמאחוריו. לפי ההשקפה ההומאופטית כל סבל/ סימפטום של אדם הוא תוצר של פעילות כוחות החיים של אותו אדם.

כוח החיות הוא מנגנון "אינטגרלי ואוטומטי" הקיים בכל אדם ותפקידו לשמור על האיזון במהלך חייו ולנסות להביאו לתיקון . כאשר נוצר קלקול בחלק הרוחני של האדם כוח החיות מראה את הקלקול בחוץ בצורה של תופעה או סימפטום. כך הקלקול הפנימי מקבל ביטוי חיצוני ומביא להכרה ש"משהו איננו כשורה". ישנו קשר אנלוגי בין הקלקול הפנימי לסימפטומים החיצוניים. לכן, הסימפטומים שהאדם סובל ומתלונן עליהם הם לא הבעיה עצמה אלא התוצאה שלה. הם הניסיונות של כוח החיות שלו להביא אותו לידי תיקון הסיבה האמיתית, הקלקול הפנימי.

לכוח החיות "שפה" משלו. בלימודי ההומאופטיה לומדים למעשה את "השפה" של כוח החיות, לומדים להבין את הקשר בין סיבות לתוצאות ואת הדרך בה ניתן לטפל בסיבות ולא בתוצאות. 

רוב רובו של העולם המערבי כתוצאה מחינוך ושיטות מחשבה חושב במונחים של תוצאות. טיפולים מכל מיני סוגים, גם אלטרנטיבים ואפילו כאלה שמתיימרים להיות הומאופטים, מופנים לתוצאות של החולי. השינוי בדרך זו הוא של התוצאות בלבד ורק לזמן קצר . אין לכך קצה קשר עם חוכמת והשקפת ההומאופטיה שסמואל האנמאן, הוגה ההומאופטיה, גילה, חקר והוריש לנו.

 

מטרת העמותה הבינלאומית להומאופטיה הינה, בין היתר, להפיץ את הידע וההשקפה ההומאופטית הנכונה  לציבור המתעניין בהם ובכך גם להבהיר את הדרך הנכונה של ההומאופטיה. 

ולסיכום, כפי שאומרת הכותרת של מאמר זה מטרת ההומאופטיה להביא להרמוניה ואחדות – לבריאות שלמה. להחזיר את השמחה והאהבה- את הבריאות-  לחייו של אדם המקבל טיפול ומכך לעולם כולו.

 

כותבת המאמר : אשל תמר, הומאופטית

המסע אל הדרך החדשה / יעל כהן

המסע שלי החל ב 19.9.07 היום בו קיבלתי תוצאות של בדיקת ct לב שאמרה שיש לי היצרות של לפחות 70%...

החירות שבבריאות / ציפי רמר

ההומאופטיה הקלאסית בדרכה המיוחדת ( דומה בדומה מרפא) מביאה את האדם למקום של בריאות. כאשר ההנחה הבסיסית היא שיש מצב...

האם החיידקים גורמים לנו לחולי? / תמר אשל

נדמה, שכל מי שנולד בזמננו, גדל וחונך עפ"י התפיסה, לפיה מחלות נגרמות ע"י חיידקים. את קיום החיידקים גילה אנטוני ואן הוק...

היתרון בטיפול הומאופתי

כשמטופל מגיע לקבל טיפול הומאופתי הוא נפגש לשיחה עם המטפל שיש לו בו אמון. מטופל חייב לסמוך על המטפל ההומאופתי...
בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים
on_sent_ok:ga('send', 'event', 'השארת פרטים', 'שליחה');