הסיפור שמאחורי הסימפטומים / ציפי רמר

ההומאופטיה מהיותה שיטה הוליסטית מטפלת באדם השלם המורכב מגוף נפש ורוח, ולא בסמפטומים שלו. היא מתמקדת בסיבה לבעיה ולא בתוצאה. ברגע שהסיבה מובנת היא מטופלת , וכשהיא נעלמת יחד איתה נעלמים גם הסמפטומים.

יחד עם זאת הסמפטומים הם מורה הדרך של ההומאופט בחיפושיו אחרי הרמדי הכי מתאימה למטופל. לולא היו סמפטומים לא היה ההומאופט יודע לאיזה כיוון ללכת. כל סימן או סמפטום שמטופל מתלונן עליו, מייצג משהו פנימי שחסר אצל אותו אדם. כוח החיות ) הכוח הפנימי הרוחני השומר על איזון( במאמציו לשמור על איזון, ועל הבריאות של האדם מוציא סמפטומים כדי להתמודד עם החוסר. כך למשל אם בבדיקות שתן נמצאו סוכר או חלבונים, או אם נמצא דם בצואה אפשר להבין מכך שהאדם הפנימי אבדה לו האבחנה בין טוב ורע, ואז המערכת שלו מפרישה ביחד עם השתן, גם דברים מועילים כמו סוכר וחלבונים. מעניין יהיה לבדוק ולשאול את המטופל איך זה אצלו בבית או במשרד. דוגמה נוספת, אם המטופל סובל מעצירות, יבדוק ההומאופט האם יש עוד דברים שקשה לו לשחרר, האם הוא טיפוס סגור ומופנם, או אולי קמצן ואם זו אשה, האם היו לה קשיים בלידות , מה שמראה להומאופט את הקשר בין הסמפטומים, הקושי להוציא ממך יכול להתבטא בעצירות פיזית או רגשית, וקשיים בלידה יכולים בפן מסוים להיות חלק ממערך נפשי רוחני של אשה בעלת מחסומים רגשיים עם קושי להוציא מעצמה, פסולת רגשית , כסף או להבדיל את תינוקה. הסמפטומים והסימנים הם מעין שפה , זוהי שפת הטבע, שבה הטבע מראה לנו דברים. שפה מאוד פשוטה של צבעים גודל וצורה, שפה של יובש או לחות, של יום או לילה , חורף או קיץ וכד'. לדוגמה ישנם 7 צבעים ו-2 קטבים של גדול או קטן. הצרופים ביניהם יתנו סמפטום של אדום גדול או אדום קטן או ירוק גדול או ירוק קטן. כל מימד נוסף מגדיל את מספר הצרופים הקיימים. אדום קטן יבש, או אדום קטן לח וכך הלאה. השילובים בין כל הפרמטרים שלעיל יוצרים אלפי אפשרויות, וכל מטופל מייצג שילוב אחר של סמפטומים. הומאופט מנוסה שיודע לקרוא את השפה הזו, יקבל את האינפורמציה הדרושה לו לצורך הריפוי. לכן חשוב המפגש בין המטופל להומאופט. וחשוב לקבל מהמטופל מקסימום מידע .

בעיקר חשוב אופן הופעת הסמפטום ) modalities(, מתי סובל מהסמפטום, באילו שעות של היום, באיזו תקופה של השנה, באיזו פוזיציה , האם במעבר מישיבה לעמידה או ההפך, האם בקימה בבוקר ממצב שכיבה לישיבה, האם לפני או אחרי הארוחה, לפני או אחרי שינה, לפני או אחרי יחסי מין וכן הלאה וכן הלאה. ההומאופט הוא איפוא מעין מתווך, מהכרותו את עולם הרמדי'ס הוא יחפש לפי חוק הדומה את הרמדי המתאימה ביותר למטופל , ויחבר ביניהם. הרמדי שנבחרה , היא אשר מתאימה בדיוק למקרה, התדר האנרגטי שלה והיא אשר מספקת מידע רוחני לכוח החיות של האדם, מידע שהיה חסר לו קודם. ומכאן מתחיל תהליך הריפוי, חוסר הסדר הפנימי הולך לאט לאט ונעלם, והגוף בכוחותיו הטבעיים מתגבר על החולי.

הקצב הטבעי של תהליכי החיים / תמר אשל

בעולם המודרני אנו הרבה פעמים רוצים "לזרז תהליכים", "אין זמן, צריך כמה שיותר מהר להגיע למטרה". השאלה היא האם אנו...

סבל האדם וטיפול הומאופטי / תמר איל

מתוך חוקי היסוד שמתווה השקפת העולם ההומאופטית, צמחה הפרקטיקה שבאמצעותה ניתן לעזור לאדם להחזיר את מאור הבריאות לחייו. מטרת הטיפול...

לימודי רפואה משלימה

רפואה משלימה מוכרת לנו גם בשמות כמו רפואה אלטרנטיבית, או רפואה טבעית. בעבר, לא התקבלו שיטות הרפואה המשלימה בברכה על...

נצחיות העם וההומאופטיה / ריקי אודיז

 בדברנו על הנצח, האם אנו מתכוונים מהיום עד אין קץ ? מהעבר הרחוק אל העתיד הרחוק ? או האם הכוונה...
בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים
on_sent_ok:ga('send', 'event', 'השארת פרטים', 'שליחה');