ימין ושמאל – עוינות או שלמות? / תמר אשל


כשאדם מגיע להומאופט לקבלת טיפול הומאופטי, ההומאופט חייב להיות חף מדעה אישית או שיפוט לגבי האדם שנמצא לפניו או מעשיו. המקרה צריך להילקח בצורה אובייקטיבית. כל ראייה דרך פילטר אישי עלולה לעוות את התמונה האמיתית ובכך למנוע מההומאופט להגיע לפיתרון הנכון.

עם בריאת העולם נבראה הקוטביות שנמצאת בכל. נבראו האור והחושך, השמיים והארץ, הים והיבשה, הזכר והנקבה, האיש והאישה. צפון – דרום, מזרח- מערב. הנשמה והגוף. נבראו חוקי הטבע ובהם תנועת כדור הארץ כך שזריחת השמש נראית לנו במזרח ושקיעתה נראית לנו במערב. אם נתבונן על כדור הארץ מהחלל, מכיוון הקוטב הצפוני ייראה לנו שהוא מסתובב כנגד כיוון השעון.
לכל "קוטב" יש את הקוטב ההופכי לו, הם משלימים ומאזנים זה את זה ואף נצרכים זה לזה. היבשה – האדמה  מאזנת את הים- המים. אם אין איזון והמים עולים ישנן הצפות, אם אין איזון והאדמה מתגברת ישנם צחיחות, יובש ומדבריות. השילוב בין המים לאדמה מאפשר חיים. קיימת קוטביות בין השמש- האש לאויר. אם האש מתגברת יתר על המידה ישנן שריפות ואם האויר מתגבר ישנן קרות. השמש מחממת את המים ומאדה אותם לעננים ולאחר מכן האויר הקר עוזר ליצור שבר ענן כך שהמים יחזרו לאדמה בצורת גשם. כל העולם בנוי ומתקיים בזכות הקוטביות שקיימת בו והאיזון שנוצר. הקוטביות בין הגבר לאשה וההשלמה ביניהם מאפשרות המשכיות טבעית לחיים.
גם באדם עצמו ישנה קוטביות – יש את הרגש ואת השכל שהם קוטביים ומשלימים זה את זה. במצב בריא הרצון הפנימי והאהבה (החמה כמו השמש) מניעים את האדם והשכל (הקר כמו האויר) עוזר להוריד את האהבה לגשמיות שבמחשבה. כאשר הרגש משתלט האדם שבוי תחת רגשות בלתי נשלטים שהשכל לא מצליח לתרגם או למתן. כאשר השכל משתלט האדם פועל באופן רציונלי וקר ומתעלם מאהבה הפנימית שמסתתרת בתוכו אי שם.

כאשר נוצר חוסר איזון וקוטב אחד ניכר יותר במקום מסויים – הקוטב השני לא ייעלם וניתן יהיה לראותו במקום אחר. לדוגמא: אדם שסובל מגאווה וחשיבות עצמית יתרה, נראה במקום אחר אצל אותו אדם חוסר ביטחון והרגשת קטנות. (למשל: חשיבות עצמית בעבודה וקטנות כשנמצא בביתו או להיפך) אדם "קמצן" ששומר מאוד על רכושו, נמצא אצלו פזרנות במקום אחר (למשל: חוסך על עצמו ומפזר לאחרים או להיפך), אדם שנראה אצלו ביישנות במקום אחד, במקום אחר תהיה בו עזות וחוצפה וכו'… במצב מאוזן הניגודים מאזנים זה את זו גם בתוך פנימיותו של אדם ותכונותיו אינן קיצוניות אלא ממוזגות, כפי שבאזור קו המשווה של כדור הארץ האקלים ממוזג ומאוזן, היום והלילה פחות או יותר שווים, ולעומת זאת ככל שמתרחקים מקו המשווה הקיצוניות עולה ואז נראה חצי שנה חושך וחצי שנה אור. ישנם אנשים שמצב הרוח שלהם מאוזן יחסית וישנם אנשים שמצב רוחם משתנה מקיצוניות אחת לשנייה במהירות. אך בסופו של דבר גם בקיצוניות האיזון נשמר. אחרי חצי שנה של חושך כאמור מגיע חצי שנה של אור, אחרי עליזות יתר מגיע דיכאון…
לכן, גם במצב בריא וגם במצב של חולי, כוח החיות של האדם נמצא בפעולה ודואג שבסה"כ הכוחות בין הקטבים יהיו שווים.

המצב במדינת ישראל, מבחינה ביטחונית, מדינית, כלכלית וחברתית מורכב ביותר ושורשיו נמצאים אלפי שנים אחורנית. המורכבות הזו לא מאפשרת פיתרון קל, מהיר ומיידי לשביעות רצון כולם ונדרשת עבודה משותפת עם הפריה הדדית של כל הגישות.

בהומאופטיה מבינים שעל מנת לשקם את הבריאות האישית, האדם חייב לקחת אחריות על עצמו, על רצונו, מחשבותיו ומעשיו. הטיפול ההומאופטי לא מתקן "מבחוץ" אלא נותן לאדם מידע רוחני שמסייע לו לתקן "מבפנים".  הטיפול ההומאופטי עובד בעדינות ובדייקנות ולא באגרסיביות או בכוחניות. כאשר האדם מגיע לאיזון פנימי של כל קטביו נראה גם איזון חיצוני בגופו וכל אבריו.
אנו לא מנסים להשמיד את החיידקים שתוקפים אותנו אלא לחזק את כוח החיות שלנו כך שלא נגיע למצב שבו כביכול החיידקים תוקפים.

אם נתבונן על מדינתנו כמכלול אחד, כאדם אחד, נבין שאם נחזק את כוח החיות הכללי שלנו, נגיע לאיזון פנימי ואחדות, אחדות שנובעת מקבלת השונות שקיימת ביננו, מהבנה שאין אפשרות מציאותית שבה כולנו נהיה שווים באמונתנו, דיעותנו ואורח חיינו, שנדע ללמוד גם מהשונים מאיתנו ולחבור יחד באהבה, אז שום אוייב חיצוני לא יוכל לתקוף אותנו. האחדות היא כוח רוחני שאין גדול ממנו ושום איום לא יכול לו.

ימין ושמאל, אבא ואמא, חסד ודין- האיזון ביניהם שומר על האיזון בעולם. המטרה של שני הקטבים משותפת אך לכל אחד תפקיד אחר בדרך לאותה מטרה. אחד נותן, אחד לוקח, אחד סוגר אחד פותח, אחד לוחץ אחד מרווח.

 

לכל האזרחים במדינת ישראל מטרה משותפת. כל אחד שואף לחיות במדינתנו בביטחון, שלום, חופש אישי ואמונתי, יציבות כלכלית וחברה ערכית ומוסרית. רק כל אחד מהצדדים "ימין" ו "שמאל" חושב שהדרך לשם היא שונה. הוא בטוח שהוא צודק והשני טועה והאמת היא ששניהם צודקים ושניהם טועים ובסופו של יום הם מאזנים ומשלימים, אז הכי חשוב שלא תהיה בין קטבינו שנאה ועוינות ונבין שרק בחוץ ישנה שונות, בפנים כל עם ישראל אחים, וכל הנחלים מובילים לאותו הים – לאחדות מוחלטת של העם.

מה הקשר בין רחיצת ידיים למשוחדות ומקובעות? / חדוה שטרנברג

כל ילד קטן יודע שכאשר הוא חוזר הביתה מהגן או מהחצר לפני שניגש לאכול רוחץ את ידיו. כל אדם בעל מקצוע...

שפת הסימפטומים בהומיאופתיה - מהרהוריה של רופאה והומאופתית / ד"ר עידית ביאלה

העבודה המקבילה כהומיאופתית וכרופאת משפחה, פעם עם הכובע הזה ופעם עם הכובע הזה מעוררת רגשות מעורבים של עניין, פליאה, סקרנות...

כל עוד הנר דולק אפשר לתקן! / רחל זייטלבך

לעילוי נשמת אימי מורתי בתיה בת הענה, שהלכה לעולמה בכ"ב באדר א' תשע"ו.     אילולי ידעתי", אומר הנמן, לאיזו מטרה הושמתי...

קיצורי דרך / ד"ר עידית ביאלה

בחיינו היומיומיים, פעמים רבות אנו נתקלים באפשרות המזמינה לעשות קיצורי דרך. קיצורי דרך הם עצתו הערמומית של הכוח העוין לחיים...
בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים
on_sent_ok:ga('send', 'event', 'השארת פרטים', 'שליחה');