מכללות לרפואה משלימה

רפואה משלימה הינה השם הכולל לשיטות ריפוי וטיפול הגורסות כי נפש האדם וגופו הינם מכלול שלם מאוזן, שאם היה ובמקרה אחד הרבדים מתערער מסיבה מסוימת, ההשלכות יופיעו כחולי, חוסר איזון ועוד. מכללות לרפואה משלימה עוסקות בהעברת שיטות ריפוי טבעיות , תוך שימת דגש על מציאת פתרונות הוליסטיים שמתייחסים לנפש האדם וגופו כאחד. 

בשנת 1979 הוקם בחיפה בית הספר הראשון בארץ ללימודי הומאופתיה ע"ש סמואל הנאמאן, וכיום הוא פועל בהנהלת העמותה הבינלאומית להומאופטיה. מטרת העל של הבית הספר הינה להכשיר מטפלים מקצועיים בהומאופטיה, כשבראש מעיניהם עומדת מקצועיות ורמה גבוהה ביותר ועמוקה ביותר של הבנת הפילוסופיה וראיית העולם ההומאופטית וכמובן, מתן טיפול איכותי ומסור למטופליהם.

מכללות לרפואה משלימה – מה לומדים?

הרפואה המשלימה אוצרת בתוכה שיטות ותורות רבות – כל אחת מציעה דרכים שונות (לעיתים עתיקות יומין) לטיפול הוליסטי בבני אדם (ולא במחלות), תוך שימת דגש על הגוף, הנפש והרגש כמכלול. לצד הטיפול, שואף המטפל ליצור בקרב המטופל מודעות עצמית, סבלנות ויכולת הקשבה ודיווח על כל שינוי בסממנים שבלעדיהן יהיה קשה לטיפול להצליח.

חומר הלימוד בלימודי הומאופטיה אצלנו הינו: 

האורגנון:

ספר המסביר את עקרונות וחוקי הפילוסופיה כשיטה. הספר מכיל 291 סעיפים המסבירים בצורה שיטתית והדרגתית את חוקי הטבע, חוקי הבריאות והחולי, התנהגות ויחס ההומאופט עם המטופל. הספר נלמד לאורך כל שנות הלימוד.

מַטֶריה-מֶדִיקה:

ידע הפְּרוּבִינג והרֶמדיס. מקצוע זה מכיל את המידע של הרֶמדיס במצבים שונים. ספרי המַטֶריה-מֶדִיקה מכילים את נתוני הפרוּבִינג  (Proving ) אשר נותנים להומאופט כלים ישימים בהבנת אותם מצבים שונים.

אנטומיה ופיזיולוגיה של גוף האדם:

 לימודי אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכות הגוף השונות (מערכת הנשימה, העיכול וכו) כמו אנטומיה של השלד והשרירים בראיה כללית, ולימוד המערכות בגוף האדם בראיה פילוסופית הומאופטית. דבר היוצר קשר בלתי נפרד והדוק בין מערכות הגוף.

תרגול והדרכה מעשית:

ההדרכה המעשית- מטרתה להכשיר את התלמיד לעבוד מיד בסיום לימודיו ונעשית בשלבים.

 • לימוד שיטות רישום, ניתוח המקרה, עבודת רפרטורי למציאת הרֶמדי ומַטֶריה-מֶדִיקה השוואתית.

 • לימוד שיטות פתרון מקרים בכיתה מבחינה תיאורטית.

• פתרון מקרים על-ידי מפגש עם מטופלים(סטאג)

מקצוע או דרך חיים?

רפואה משלימה מלמדת אותנו להקשיב לעצמנו, להתעמק בנפש שלנו ולשאוף להתפתחות אישית. מדובר בתחום שהביקוש אליו רק הולך וגובר, גם בקרב מי שזקוק לו וגם בקרב סקרנים המחפשים משמעות, אוהבי אדם המבקשים להפוך את העזרה לזולת למקצוע. כשהרפואה הקונבנציונלית לא מצליחה לתת תשובות ופעמים רבות אף ללא פנייה לרפואה קונבנציונלית, באה הרפואה המשלימה  ובדרכי "הקסם" שלה, מוצאת מרפא לכל הזקוק לה. אנו בעמותה הבינלאומית להומאופתיה מפעילים את בית הספר ללימודי הומאופתיה ע"ש סמואל האנאמן בכרם מהר"ל ומאפשרים גם לימודים אינטרנטיים לתלמידים שגרים במרחק גדול. בית הספר מהווה קורת גג בטוחה ומקצועית ללימודי ההומאופתיה, ברמה הגבוהה ביותר.

שני צדדים למטבע / חדוה שטרנברג

שני צדדים למטבע מי לא שיחק בחייו "עץ או פאלי"? מטבע אחד עם שתי פנים שונות וזה עוד משחר ההסטוריה. איך יכול...

הקצב הטבעי של תהליכי החיים / תמר אשל

בעולם המודרני אנו הרבה פעמים רוצים "לזרז תהליכים", "אין זמן, צריך כמה שיותר מהר להגיע למטרה". השאלה היא האם אנו...

מכללות לרפואה משלימה

רפואה משלימה הינה השם הכולל לשיטות ריפוי וטיפול הגורסות כי נפש האדם וגופו הינם מכלול שלם מאוזן, שאם היה ובמקרה...

על אהבה, תקשורת בין-אישית והומאופטיה / תמר אשל

תקשורת בין אנשים היא הבסיס ליכולת הקיום וההישרדות של המין האנושי. מאז בריאת העולם ראה הבורא כי "לא טוב היות...
בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים
on_sent_ok:ga('send', 'event', 'השארת פרטים', 'שליחה');