סבל האדם וטיפול הומאופטי / תמר איל

מתוך חוקי היסוד שמתווה השקפת העולם ההומאופטית, צמחה הפרקטיקה שבאמצעותה ניתן לעזור לאדם להחזיר את מאור הבריאות לחייו.
מטרת הטיפול ההומאופטי אחת היא – שיקום הבריאות של החולה, באופן מהיר, עדין וקבוע.

 

שאיפת האדם להשתחרר מהסבל יכולה להיות משני סוגים.

1.       סילוק הסבל ע"י מציאת הסיבה לסבל.  

2.       התמקדות בסילוק התופעות החיצוניות מתוך מחשבה שיש להם קיום עצמאי.
מחשבה זו אומרת כי ברגע שהתופעות נעלמו סימן הוא כי האדם הבריא.

 

הבריאות צפונה בכל אדם.

הומאופטיה אינה פועלת נגד הסבל של האדם, היא אינה נלחמת בכאבי ראש, פריחות או חוסר נוחות מכל סוג. בכדי לטפל בחולה ההומאופט, מנסה למצוא את הסיבות לסבל.
מה קרה לאותו אדם שאבדה לו בריאותו?
הטיפול בחולים צומח מתוך הבנה כי הבריאות, מצויה בחלק הפנימי של כל אדם. כאשר אנו פוגשים אדם בריא ניתן לראות כי זו מוקרנת אל מחוצה לו. הבריאות משפיעה על  המראה שלו והאופן בו הוא מנהל את חייו ומשיג את מבוקשו.

מתוך הבנה זו נגזרת הבנה נוספת: לאדם אחריות מלאה על חייו ולא ניתן למצוא את הסיבות לחולי מחוצה לו, הסיבות פנימיות הן.

הידע של העולם

בכדי לשקם מצב של חולי, יש לתת לחולה את המידע שאבד לו.

אובדן של מידע הוא שגורם לחולה לקושי בהתמודדות, לסבל.

 

כאשר חסר לנו מידע לגבי דבר מסוים אין אנו יכולים להתייחס אליו באופן שלם, חוסר השלמות הזו היא בעצם מהות החולי ומהווה את הסיבה לסבל. לדוגמא: כאשר חסר לנו מידע לגבי כמות הביצים שיש לשים בעוגה הרי ברור שחוסר מידע זה ישפיע על התוצאה הסופית, על המראה והטעם של העוגה.

 

הידע של העולם, הוא זה המאפשר לאדם להתמודד עם כל דבר שחיצוני לו.
לדוגמא: כאשר קר בחוץ האדם צריך להפעיל גנרטור פנימי בכדי להתחמם. כאשר יש לו את המידע של אנרגית השמש, הוא יצליח לחמם את עצמו במהירות, כפעולה שאינה דורשת ממנו מאמץ. הוא לא ירגיש כלל כי השתנתה הטמפרטורה החיצונית .
מטרת הטיפול היא לאפשר לאדם למצוא כוחות פנימיים מתאימים, כל פעם לפי הצורך בכדי להתאים את עצמו לעולם, במילים אחרות, להסתגל. אדם שיכול להסתגל למצבים מגוונים אפשר לומר שיש לו מידע רחב של העולם, הוא בריא.

 

אופן הטיפול

כאשר החולה מספר להומאופט את סיפור חייו הכולל את הקשיים שלו, סבל פיזי או מנטאלי איתם הוא מתמודד בחיי היום יום,  הוא מספר גם דברים שהיה רוצה לעשות והסיבה מדוע לדעתו הוא אינו מצליח, הוא מביא את הנתונים להם זקוק ההומאופט בעבודתו.
ההומאופט למעשה מתווך בין החולה למידע שחסר לו בכדי שיוכל להבריא. .
הסבל הרוחני והפיזי גם יחד כמכלול מהווים את תמונת החולי. הטיפול בו אפשרי כתוצאה מהבנת התמונה הכללית ולא רק חלק ממנה. חוסר ההצלחה של החולה להשיג את מבוקשו בעולם הינו התוצאה של אותו חוסר מידע.

למצוא את החוט המקשר  בין כל הפרטים שעליהם מתלונן החולה, זו עבודת המחקר שעושה ההומאופט כל פעם שמגיע אדם לטיפול. לתפור את החתיכות לחליפה אחת שתתאים למטופל בדיוק.

 

ההומאופט לומד להבחין מתוך הדברים של המטופל איזה מידע חסר לו. התלונות, הם אלו שמספרים לנו על הסיבות לדברים. כאשר מחברים את התלונות למיכלול אחד מצטירת התמונה הברורה של המידע החסר.

ראייה של תמונת החולי והכרת הכוחות הפועלים בטבע מאפשרים לנו למצוא את הכוח החסר לאדם, לתת  את המידע המתאים וע"י כך לכוון אותו אל  דרך ההבראה.

מתן של מידע רוחני מתחיל תהליך שעובד מהחלק הרוחני הגבוה של האדם ומקרין באופן מעשי על כל הרבדים של חייו. בתהליך ההחלמה כובש האדם חזרה את בריאותו

אדם שמגיע להומאופט עושה צעד ראשון במסע אחורנית בזמן, אל הנקודה בה התקלקלה בריאותו. כאשר משנים דבר בעברו של האדם ניתן להשפיע על דברים שעדין לא התרחשו, על העתיד.

 

נכתב ע"י תמר איל

הומאופטית.

 
 
 .
 
  

הקצב הטבעי של תהליכי החיים / תמר אשל

בעולם המודרני אנו הרבה פעמים רוצים "לזרז תהליכים", "אין זמן, צריך כמה שיותר מהר להגיע למטרה". השאלה היא האם אנו...

נצחיות העם וההומאופטיה / ריקי אודיז

 בדברנו על הנצח, האם אנו מתכוונים מהיום עד אין קץ ? מהעבר הרחוק אל העתיד הרחוק ? או האם הכוונה...

קפה - המשקה הנמכר בעולם האם זה בריא? / ציפי רמר

ההומאופטיה מטפלת באדם שיצא מאיזון ומחזירה אותו למצב שהיה בו לפני שסטה מהדרך. העיקרון ההומאופטי של "דומה בדומה מרפא" נבנה...

הפוטנץ ההומאופטי - הכוח לגלות עולם / תמר איל

ההומאופטיה מאפשרת גישה למידע המוצפן בטבע ולהיגיון שעומד מאחוריו, באמצעות פוטנצים הומאופטים ותהליך ההוכחה הקרוי בשפה מקצועית - proving. המידע המצוי...
בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים
on_sent_ok:ga('send', 'event', 'השארת פרטים', 'שליחה');