בניית המשכן והומאופתיה / מיכל גואלמן

הקמת המשכן מהווה את חתימת בריאת העולם. התורה מאריכה בתיאור מבנה המשכן וכליו, וזאת הן בציווי (בפרשיות תרומה, תצוה וכי תשא) והן בביצוע (פרשיות ויקהל פקודי). החזרה המרובה מלמדת על חשיבותו של כל פרט ופרט במבנה. בדברי חז"ל והמפרשים מבואר כי מבנה המשכן מקביל במהותו הן למבנה האדם והן למבנה העולם, ולכן כל פרט הינו מדוקדק ומבואר.

אחד הדברים הבולטים בין אופן הציווי על מלאכת המשכן לבין אופן הביצוע הוא בכך שבפרשת תרומה סדר הציווי הוא כלים תחילה ורק לאחריו המבנה הכללי של המשכן עצמו, ואילו בפרשת ויקהל הסדר הפוך: הקמת מבנה המשכן ורק לאחריו הכלים. הציווי מפי עליון הינו מהכלי הפנימי הקדוש ביותר שהוא ארון הברית לחלק החיצוני ביותר חצר המשכן והיריעה[1]. והביצוע נעשה על ידי בצלאל, הניחן בחכמה מיוחדת מאת הבורא לשם בניית המשכן, מהחלק החיצוני של המשכן לחלק הפנימי.

בתהליך הריפוי ההומיאופתי המטופל מקבל פוטנץ' לשם הבראה. תהליך ההבראה הוא מהחלק הפנימי לחלק החיצוני. לפי הפילוסופיה ההומיאופתית האדם כולל בתוכו את החלק הרוחני, הנשמה והיא מתלבשת בגוף הגשמי. במצב בריאות מושלם תתקיים אחדות בין החלק הפנימי לחלק החיצוני ותהיה שקיפות בין כל השכבות מהפנימית לחיצונית. השפע זורם מהשכבה הפנימית הרוחנית לכיוון השכבה החיצונית והלאה לסביבה. במצב כזה השפע הזורם יחדור עד לשכבה החיצונית ללא הפרעה. כל הפרעה לזרימה של השפע תגרום תחילה לשינוי בשכבות העליונות ביותר ולאחר ירידה לשכבות הנמוכות היצרות בהשפעת השפע תתבטא בתופעות על השכבות החיצוניות של האדם. כפי שנראה שמופיע גם במשכן, שירידה רוחנית של עם ישראל או קירבה גדולה של עם ישראל לאלוקים, מקור ההשפעה בעולם, מתבטאת בארון הברית, בכרובים שפונים האחד לשני או שמפנים גב האחד לשני. השכבה העליונה ביותר של האדם המקבילה לארון הברית היא האהבה= הרצון. האהבה הינה מאגר האנרגטי הגבוה ביותר אשר נותנת לאדם עוצמה ומשמעות רוחנית לחייו. כח האהבה מנותב על ידי הרצון לאפיקים שונים. הרמה השנייה הינה ההבנה המקבילה (אולי) לשולחן הפנים, שתפקידו לחבר בין השפע הרוחני הנשגב לעולם הגשמי, כמו גם ההבנה שמהווה חיבור של הרצון לרמת האינטלקט= השכל האנושי על ידי ניתוח אנליטי. הרמה השלישית באדם הינה הנוזלים- שנותנים אפשרות לגוף הפיזי לעבור ברמת חיכוך מינימאלית בין האברים שתידרש פחות השקעת אנרגיה ורמה זו מהווה כלי להבנה לשם העברת המידע המנותח ברמת המח אל האברים השונים. רמה זו אולי ניתנת להשוואה למנורת הזהב במקדש, שתפקידה לגלות את האור העליון לרמת אור שעיננו יכולים לקלוט לשם השפעת השפע לעולם. הרמה הרביעית באדם הינה האיברים הפנימיים שעומדים בשירותם של הנוזלים לשם חיבור בין חלקי הגוף לקבלת המסר העיצבי הרוחני שיעובד על ידי האיברים בצורה כימית לכיוון רמת המעשה. אולי ניתן להשוואת רמה זו ליריעות המשכן, שעניינם הקדושה השורה מלמעלה למטה. והרמה האחרונה באדם הינה האיברים החיצוניים: עור, גפיים, שרירים, עצמות, גידים. רמה זו אולי מקבילה לקרשי המשכן ואדניהם, טבעותיהם ובריחיהם, זו המעטפה של אוהל מועד.

כל רמה בדרגות האדם תלויה באופן מוחלט ברמה שמעליה ואותה היא משרתת. במצב של חולי הקלקול מתחיל ברמה הגבוהה ביותר של האדם, הלוא היא רמת הרצון. והחולי יתבטא עד לרמת האיברים החיצוניים אצל האדם בתופעות שונות שאינם נעימות לאדם. הטיפול ההומיאופתי נותן מענה לקלקול היסודי ברמת הרצון וכך ישנו תהליך של הזרמת שפע מלא לכיוון רמת האיברים החיצוניים והתופעות המטרידות ייעלמו ולא יחזרו והאדם יחזור למצב בריאות. אך לא רק התופעות החיצוניות ייעלמו אלא ובעיקר תהיה למטופל התפתחות רוחנית והשגה שכלית גבוהה יותר משהיה לפני הטיפול כיוון שהטיפול ההומיאופתי פועל על כל השכבות.

לשם הגעה עד לשורש העמוק ביותר של האדם, הרוצה בריפוי אמיתי, יש לעבור מספר טיפולים הומיאופתיים. כל טיפול הומיאופתי חודר לשכבה עמוקה יותר ויוצר סדר מחודש ברמות של האדם לשם הזרמת שפע ללא הפרעה. הטיפול ההומיאופתי נעשה באופן עדין ביותר ומקלף לאט את הקליפות מהחיצוני לפנימי כך שההבראה תהיה בכיוון הנכון: מהפנימי לחיצוני. כפי שצוין שבמעשה המשכן הציווי היה מהכלים הפנימיים לשכבה החיצונית של המשכן, אך בפועל בביצוע קודם בצלאל בנה את החלק החיצוני של המשכן, את המבנה ורק אחר כך את הכלים לשם השכנתם בתוך המשכן. וההשפעה של המשכן על העולם כולו מתחילה מלמעלה למטה לארון הקודש ומבפנים כלפי חוץ, ממש כמו התהליך הריפוי בטיפול הומיאופתי מתאים.

 

 

[1] אוצר המשכן, הב מנחם מקובר.

קיצורי דרך / ד"ר עידית ביאלה

בחיינו היומיומיים, פעמים רבות אנו נתקלים באפשרות המזמינה לעשות קיצורי דרך. קיצורי דרך הם עצתו הערמומית של הכוח העוין לחיים...

הסיפור שמאחורי הסימפטומים / ציפי רמר

ההומאופטיה מהיותה שיטה הוליסטית מטפלת באדם השלם המורכב מגוף נפש ורוח, ולא בסמפטומים שלו. היא מתמקדת בסיבה לבעיה ולא בתוצאה....

על חיסונים, מחלות ו"צרות" אחרות / תמר אשל

הדאגה לבריאותם של ילדינו היא מאבני היסוד של הורותנו. כשהילד עוד רק בתכנון אנו מתחילים בסדרת בדיקות גנטיות ואחרות לשלול...

על בריאות וחוסר ודאות... וגם על משמעות.../ תמר אשל

אחד הקשיים הגדולים שהמין האנושי מתמודד איתו זה אי הודאות שבעולם.  קשה לנו לחשוב ולקבל את זה שאין ולא תהיה...
בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים
on_sent_ok:ga('send', 'event', 'השארת פרטים', 'שליחה');