על טבע, הרמוניה והומאופתיה / ציפי רמר

מה הקשר בין הטבע להומאופתיה קלאסית?

הטבע שמסביבנו, העצים והירוק, הים העננים והשמיים, הרים וקניונים, הרי געש ופלאי הטבע , צמחים ובעלי חיים, עונות השנה והמחזוריות שבהן ,היופי הכל כך מעודן או פראי של מה שנוצר מעצמו , ויד אדם לא נגעה בו.

העלה הצעיר שזה עתה פרץ לחיים מתוך הנבט, התרגשות למראה הגשם  או השלג, הריח של האדמה אחרי הגשם הראשון, ריח הקיץ שנגמר, וריח האביב והפריחות שבו.

ההרמוניה הנפלאה והאינסופית של זריחה ושקיעה, יום ולילה, ירח ושמש , גאות ושפל, חיים ומוות- כל העולם כולו אנו שייכים לו והוא שייך לנו.

ואנחנו, בני האדם- אחת מפאר יצירות הטבע, כל ההרמוניה הזו נמצאת בנו בזעיר אנפין בתוכנו.

המערכות המופלאות של המחשבה והרגש והרצון והאהבה והנשימה והעיכול , המוח והלב, כליות עצבים ונימים וורידים ועורקים שרירים ועצמות  שכולם ביחד שלובים זה בזה בהרמוניה הדומה לזו שבטבע.

ובתוך ההרמוניה הזו , ישנו אדם שלם ומושלם שהוא שילוב של רובד רוחני , עם רצונות ואהבות ותכונות, ורובד גשמי של גוף ונפש.

וישנה אינטראקציה אינסופית של האדם מול הטבע והטבע מול האדם. וכשם שהרמה הגבוהה של האדם היא רוחנית , קרוב לוודאי שכל מה שמולו בטבע גם הוא בעל מהות רוחנית, שהרי האדם והטבע חד הם.

ואיך זה קשור להומאופתיה קלאסית?

כי תהליך שיפור הבריאות בהומאופתיה מגיע לאדם מהטבע, ומהתבוננות בחוקי הטבע. כל עקרונות ההומאופתיה מבוססים על הטבע וההתבוננות בו. כל הרמדי'ס ההומיאופתיות באות מן הטבע, מהחי הצומח או הדומם (מינרלים).

דוגמה: לכל צמח יש תמונה של בריאות וחולי. אם ניתן רמדי הומאופתית של קפה לאדם בריא , הוא יוציא סמפטומים של חולי כמו דפיקות לב, עלייה בלחץ דם, נדודי שינה , חרדות, אי שקט , עצבנות ,  היפראקטיביות גופנית ושכלית, דיבור ללא הפסקה,   וכד'- זוהי תמונת החולי. הפוכה לו היא תמונת הבריאות. את תמונת הבריאות אנו יכולים רק לדמיין  שהיא היפך החולי המוצג בחוץ. כמו חפץ המשתקף במים כך באנלוגיה הוא היחס בין בריאות לחולי. ומכאן המסקנה שהקפה במהותו הרוחנית  המיוחדת משקף בתמונת הבריאות שלו רוגע ושלווה, ושינה עמוקה ובריאה.  כך קיבלה אחת המטופלות שהתלוננה על חוסר יכולת להירדם בגלל התרגשות יתר ומחשבות רבות לפני השינה, את הרמדי קפה ולאחר מכן דיווחה על שינה טובה טבעית ומספקת .

ניתן לומר, לכן, שלכל דבר בעולם יש מהות רוחנית, ועל בסיס זה ההומאופתיה עובדת.  מזהה את תמונת החולי של הרמדי מהטבע באמצעות מתן רמדי בצורה מדוללת לאנשים בריאים, ומתאימה לאנשים שרמת הבריאות שלהם ירדה את הרמדי לפי עיקרון הדומה בדומה.  

הרבה פעמים אנחנו עומדים משתאים בפני עוצמתו של הטבע, כמעט עוצרים את נשימתנו למראה נפלאות היצירה של עולמנו. וכך גם עם ההומאופתיה, רואים את התוצאות ועומדים משתאים לנוכח הפשטות והדיוק של השיטה.      

 

ציפי רמר- הומאופתית קלאסית

על הקשר בין הומיאופטיה לטלוויזיה (או העדרה) / תמר אשל

לכל דבר ישנה סיבה, לכל דבר תכלית. זהו הבסיס להבנה של ההומאופטיה. לכל אדם ישנה סיבה- יש לו תכלית בעולם,...

כל אחד והמתנה שלו / תמר אשל

אנו הרבה פעמים תוהים – מדוע לילדנו תכונות מסוימות ואין בו תכונות אחרות. אנו משווים באופן גלוי או בנסתרות ליבנו...

הקפה והאדם / ד"ר עידית ביאלה

על הקפה נאמרו דברים רבים ושונים. רבים טוענים כיום כי שתיית קפה מזיקה לבריאות, במיוחד כאשר נעשית בכמות מופרזת, ועדיין...

בניית המשכן והומאופתיה / מיכל גואלמן

הקמת המשכן מהווה את חתימת בריאת העולם. התורה מאריכה בתיאור מבנה המשכן וכליו, וזאת הן בציווי (בפרשיות תרומה, תצוה וכי...
בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים
on_sent_ok:ga('send', 'event', 'השארת פרטים', 'שליחה');