המשפחה בראייה הומאופטית / תמר אשל

איך נוצרת משפחה? הרקע להיווצרות המשפחה הוא אהבה. אלוקים יצר את האדם בתחילה לבדו. ואולם, הוא ראה כי "לא טוב היות האדם לבדו" וברא את האשה, צלע מצלעו, שתהא לו עזר כנגדו. האדם והאשה הם הפיצול בגשמיות של האהבה האלוקית. בחיבור שלהם מתוך אהבה טהורה הם מגיעים לאחדות השמיימית הקיימת בעולם הרוחני. הם שני החצאים של השלם, יחד הם מרגישים אחד. באופן טבעי הם רוצים להרחיב את האהבה שלהם ולתת לה ביטוי משותף- בצורת צאצאים. הכמיהה הפנימית לילדים היא הרבה פעמים לא ממש ניתנת להסבר הגיוני, שהרי אנו צריכות "לסחוב" אותם בבטננו 9 חודשים, הבעלים שלנו צריכים להיות סובלניים לכל מיני תמורות בנפשנו ובגופנו האופייניות להריון כגון שינויים במצב רוח, עייפות וכד'( ושלא נזכיר את כאבי הלידה… ) גם אחרי הלידה חיינו משתנים ללא היכר. אם עד הלידה היינו חופשיים לעשות פחות או יותר כאוות נפשנו, מהלידה ואילך אנו הופכים ל"עבדים מרצון". אנו מיניקות, מעניקים, מחתלים, מאכילים, דואגים שיכינו שיעורים, סועדים אותם כשהם חולים וככל שהם גדלים כך גדלים גם הקשיים. איך נחנך אותם להיות הגונים וישרים, טובי לב ומאמינים, שמחים בחלקם ומסורים כאשר בסביבתנו יש כל כך הרבה דברים אחרים? שהרי גם אנו אף פעם לא מושלמים … וצריך לפרנס ולדאוג לעוד כל כך הרבה עניינים גשמים… כך שבני הזוג לפעמים כבר מותשים… אז מה בכל זאת גורם לנו לרצות ילדים? מה בכל זאת גורם לנו להיות איתם שמחים? זו היא האהבה, אלו הם החיבוקים- אלו הם החיבורים הרוחניים. אנו נותנים ללא רצון לקבל. התמורה שלנו היא לראות אותם מחייכים, צוחקים, מתגברים, מחכימים. וגם אם הם עלינו את כל עצביהם מוציאים- אנו את זה מקבלים, זה סימן שכלפינו אין להם מעצורים מלאכותיים. ואולם, כאמור רק אהבה היא הבסיס. ללא אהבה כל מוסד הנישואים וכל עניין הילדים הוא נטל. כל זה אמנם ברור מאליו בהבנה אך כלל וכלל לא ברור מאליו בהוויה.

בעולם מתוקן לא היה צורך כלל להעלות את הנושאים הללו למחשבה או לכתב. אך אנו כידוע וכמורגש לא חיים בעולם מתוקן. אולי ההתעסקות בכך והמאורעות האחרונים מראים לפחות שאנו בדרך לשם… שהרי הסבל החיצוני הוא ניסיונות התיקון של כוח החיות. כוח החיות מנסה להציל את המצב. הוא רוצה להוציא את הקלקול הפנימי למסך החיצוני. הוא רוצה להביא להכרתנו שיש לפקוח עיניים ולב, יש לתקן בלבבות. יש לתקן את האהבות!

אדם אוהב רואה את הטוב והיפה בחברו, בן/בת זוגו, ילדו, הוריו, שכניו והקולגות שלו. הוא רואה גם את החסרונות אך לא נותן להם משקל. להיפך, הוא מוצא את היתרון והטוב דווקא בחיסרון. אם הוא חושב שזה יועיל לחברו הוא יאמר לו את חסרונותיו ואת הצורך לשפרם בעדינות, כל דרכי הפעולה לפי האמת ההומאופטית נעשות בעדינות וביושרה. כל אדם בדרך כלל יודע את חסרונותיו אם זה בהכרה או בתת ההכרה שלו. לעתים רק רמז קל במילים חיוביות כבר ייתן את הכיוון ויעשה את העבודה , בדומה לפוטנץ בטיפול הומאופטי שמראה את הכיוון- את הדרך עושה האדם בעצמו.

כל משפחה באופן נורמלי חווה משברים, כפי שאדם בחייו נתקל במכשולים ובטיפול הומאופטי לקראת הבראה עובר הרעות. כאשר מצליחים לגבור על המשבר ע"י הבנת סיבתו העמוקה מצליחים לעלות לשלב גבוה / עמוק יותר במערכת היחסים במשפחה. כאשר אדם מבין את הסיבה למכשול בחייו או שבזמן טיפול הומאופטי הוא מתגבר על הרעות- האדם עולה שלב בבריאות שלו, מתקדם לקראת נקודת הבריאות ההרמונית.

אשל תמר, הומאופטית

הפוטנץ ההומאופטי - הכוח לגלות עולם / תמר איל

ההומאופטיה מאפשרת גישה למידע המוצפן בטבע ולהיגיון שעומד מאחוריו, באמצעות פוטנצים הומאופטים ותהליך ההוכחה הקרוי בשפה מקצועית - proving. המידע המצוי...

הפילוסופיה של ההומאופטיה / יוסף רוס

חובתו של האדם בעולם היא לעשות מאמץ, ללמוד ולהחכים שמתוך כך יבוא למטרה הנעלה של קיומו. האדם מכוח התבוננותו צריך...

כוח החיות של האדם / תמר אשל

ההומאופטיה איננה רק שיטת טיפול אלא היא מהווה השקפת עולם. השקפת עולם השונה במהותה  מהשקפת העולם הקונבנציונלית שעליה בדרך כלל.גודלנו...

הפוטנץ המתאים מחכים את האדם / רחל זיטלבך

כל פוטנץ הומאופטי , ובלבד שהוא מתאים לאדם, מאזן אותו. הוא מחכים את האדם, מקשר אותו לידע, שהיה חסר לו,...
בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים
on_sent_ok:ga('send', 'event', 'השארת פרטים', 'שליחה');